woensdag 6 juli 2011

4 dagen

Ja, ik zit nu 4 dagen in Rome. En ik moet zeggen dat er nog niet heel veel spannends is gebeurd. Op de eerste dag ben ik samen met een fins meisje die net weg ging, en op de kamer zat waar ik nu zit, even naar de binnenstad geweest. Dat was gezellig, maar die is nu dus weg.
Zei was ook een van de weinige mensen hier die engels spreekt! Ik denk dat het hondje dat hier voor me ligt beter engels kan dan de meeste mensen hier! Als mensen engels spreken is het 3 woorden en verstaan ze niet veel meer. Behalve een denemarkse man (28) die engels geeft in denemarken, die kan wel aardig engels :p.
Maar goed laten we maar hopen dat ik binnenkort goed genoeg italiaans kan om italiaans met ze te spreken ;).

De school is (volgens de 'landlord') een van de beste in Rome, en de docenten zijn geduldig en duidelijk. Alles in het italiaans natuurlijk, en ik denk dat dat best wel helpt.
Het schema van een 4 uurse schooldag is 3 uur grammatica :o, jeweetwel, met 'manvrouwelijkevoorvoegzetzels' enzo. Dat is vrij lastig om te onthouden, aangezien het niet op nederlands lijkt en ik bij frans op school altijd 1en haalde. Maar het komt wel.
En dan nog een uurtje praten en lezen enz.

Maar na school gaat iedereen gelijk naar huis, en tot nu toe dus nog niet iets gedaan met mensen van school. Met de mensen in het appartement heb ik redelijk contact (ondanks 0 engels!) en het appartement is vrij groot en mijn kamer is niet veel kleiner dan mijn kamer thuis! :) er is zelfs een wasmachine en 2 japanse vrouwen die alles altijd schoon willen maken xD. Hhm maar goed... Duss dat eigenlijk.

Het weer is idd vrij warm maar ik moet zeggen dat het nog niet veel erger is dan nederland toen ik weg ging.
Anyway genoeg gelul(d/t??)

Ciao

Geen opmerkingen:

Een reactie posten